HEM

Dubbelt släpp från Collective Arts i september

I september är det dags för två spännande tillfälliga släpp på Systembolaget från det kanadensiska bryggeriet Collective Arts. Först ut är IPA No28 – Deceptive Creature NEIPA den 20 september, följt av den unika Mango, Lime & Jalapeño Gose den 27 september. Båda ölen är en del av bryggeriets tradition att kombinera unik smakprofil med konstnärliga etiketter.

IPA No28 – Deceptive Creature NEIPA är en New England IPA som bjuder på en riktig smakexplosion. Med en alkoholhalt på 6,8% är denna hazy och humlespäckade öl packad med tropiska smaker, tack vare användningen av Nectaron-humle, balanserad med klassisk Citra. Smakprofilen domineras av mango, passionsfrukt och citrus, vilket ger en fruktig och läskande upplevelse. Ölets etikett är skapad av den italienske konstnären Nanà Dalla Porta (@oktopus_sapiens), Soverato, Italien, som är känd för sina fantasifulla och detaljerade illustrationer.

Collective Arts Ca deceptive creature nectaron NEIPA
Hazy och humlespäckad öl packad med tropiska smaker.
473 ml - 6.8% -
42.90 kr

För dem som söker något utöver det vanliga erbjuder Collective Arts också Mango, Lime & Jalapeño Gose. Denna suröl är inspirerad av klassiska kryddiga margaritas och har en alkoholhalt på 5,6%. Smakerna av mango, lime, salt och jalapeños skapar en perfekt balans mellan sötma och hetta, vilket ger en unik och uppfriskande smakupplevelse där öl möter cocktail. Den livfulla etiketten för denna öl är designad av den franske konstnären Yaba Illu (@yaba.illu), Paris, Frankrike, känd för sina dynamiska och färgstarka konstverk.

Collective Arts CA Mango, Lime & Jalapeno Gose
Smaker av mango, lime, salt och jalapeños.
473 ml - 5.6% -
39.90 kr

Om Collective Arts Brewing

Collective Arts Brewing är ett innovativt bryggeri baserat i Hamilton, Ontario, Kanada. Bryggeriet är känt för att kombinera kreativ bryggning med samtida konst. Varje öl lanseras med en unik etikett skapad av konstnärer från hela världen, vilket gör varje flaska till ett konstverk i sig. Deras mission är att sammanföra världens konstnärer och hantverksölentusiaster genom att erbjuda ett brett utbud av smakrika och visuellt tilltalande öl.

Du kanske även vill läsa dessa

Årets glöggfrån Loimu – En smakresa genom de n..

Årets glöggsmak från finska Loimu är en smakresa genom nordiska skogar. Årets glögg är en rödvinsglögg med smak av björnbär & aroniabär. Med en djup förankring i nordisk tradition bjuder årets r..